Få större insikter med korrekt datainsamling
Att mäta era insatser ger ökade insikter för din webbplats. Vi hjälper dig sätta upp Google Tag Manager och Google Universal Analytics samt optimera de båda kontona för dina behov. Vi utgår alltid från dina spårningsbehov och rekommenderar hur uppsättningen av dina konton bör se ut innan vi lämnar våra rekommendationer för din webbanalys.
Google Tag Manager
Google Tag Manager är en gratis programvara som erbjuds av Google där du som webbplatsägare kan implementera ett script på din hemsida för att styra alla andra script och taggar. Det finns oändliga användningsområden men de vanligaste är att du implementerar dina taggar för webbanalys, tracking och remarketing via Tag Manager.
Utöver en vanlig uppsättning av Google Tag Manager kan vi även hjälpa dig med den mer avancerade implementationen av Google Tag Manager Server Side. Fördelen med denna typ av implementation är att du får mindre kod att ladda på din hemsida vilket främjar en snabb upplevelse samt att du bidrar med en ökad säkerhet för dina besökare.
Google Analytics
Med hjälp av Google Analytics kan du spåra hur dina besökares beteenden på din webbplats. Tidigare har den vanligaste typen av implementation varit Google Universal Analytics, men i och med att Universal Analytics utgår den 1a juli 2023, så hjälper vi dig att implementera den nyare Google Analytics 4 som gör det enklare för dig att förstå kundresan på din webbplats.
När du anlitar Firstly för att implementera Google Analytics sätter vi oss tillsammans och pratar om era spårningsbehov och sätter därefter upp en implementationsplan därefter. Oftast inkluderar den även implementation av Google Tag Manager.
Facebook Conversion API
För att säkert kunna skicka data från dina andra kanaler till Facebook för annonsering behöver du implementera Facebook Conversion API. Taggen möjliggör också för en mer detaljerad spårning som du inte uppnår med den traditionella Facebook Pixeln. Genom att köra Facebook Pixel parallellt med Facebook Conversion API får du bästa möjliga datauppsamling och algoritmoptimering i Facebook Ads.